piątek, 21 września 2012

Ciasteczka ryżowe z wiórkami kokosowymi



W pewien piątek na blogu Blue Spoon pojawił się przepis na ciasteczka ryżowe z kokosem i czekoladą. Przypomniało mi się, że jak moja Starsza Córa była mała to często piekłyśmy takie ciasteczka, ale w wersji bez wiórków kokosowych. A potem jakoś zapomniałam o tym przepisie. Postanowiłyśmy z Córami wypróbować wczoraj wersję z kokosem. Przepis z Blue Spoon'a lekko zmodyfikowałam - zamiast całej dałam pół szklanki cukru. Jak na mój gust z całej szklanki cukru byłyby za słodkie. A tak są w sam raz. Nie używam też olejków do aromatyzowania ciast, więc ten składnik wypadł z mojej listy składników. Nasze są bez żadnych dodatków - to już kwestia smaku :) Wyszły nam niecałe 2 duże blaszki.
Składniki:
  • 1 opakowanie kleiku ryżowego (ja kupiłam taki 170 g)
  • 3 jajka
  • 1 kostka miękkiego masła
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 4 czubate łyżki wiórków kokosowych (opcjonalnie)
Masło, jajka, cukier razem zmiksować. Dodać kleik ryżowy, proszek do pieczenia i wiórki kokosowe - razem wymieszać. Nabierać ciasto porcjami - pół łyżki - formować kulki i spłaszczyć. Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, w odległości ok. 1 cm od siebie. Piec 20 min w temperaturze 180°C.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz