wtorek, 18 września 2012

Bardzo proste ciasto z owocami

 
W tamtym roku pierwszy raz piekłam ciasto z rabarbarem. Wyszedł zakalec. Zraziłam się do pieczenia ciast z owocami na 12 miesięcy. Nastał kolejny sezon i rabarbar był w każdym sklepie do którego weszłam. Prezentował się cudnie, więc się skusiłam - kupiłam. Raz kozie śmierć. Znalazłam przepis, na tyle prosty, że postanowiłam, że jeśli tym razem mi nie wyjdzie to nigdy więcej nie wezmę się za pieczenie ciasta z rabarbarem. Ciasto się udało. Myślę, że powodem niepowodzenia rok temu mogło być za gęste ułożenie kawałków rabarbaru obok siebie. Tym razem zrobiłam zgodnie z radą w przepisie i zrobiłam większe odstępy (na zdjęciu jest ciasto pieczone za pierwszym razem, za drugim zrobiłam troszkę mniejsze odstępy między kawałkami).
Przepis pochodzi z serwisu Wielkie Żarcie i możecie znaleźć go TUTAJ. Piekąc za pierwszym razem w standardowej blaszce wyszedł troszkę za niski i ciut za słodki, więc za drugim razem zwiększyłam o jedną trzecią ilość wszystkich składników oprócz cukru.
Składniki:
  • 375 g masła (niecałe 2 kostki)
  • 1 szklanka cukru
  • 5 łyżek wody
  • 3 jajka
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • owoce
Masło, cukier i wodę rozpuścić w rondelku (nie gotować). Po przestudzeniu (koniecznie przestudzić) dodać jajka, mąkę z proszkiem do pieczenia i zmiksować. Ciasto wylać na blachę posmarowaną masłem i wysypaną bułką tartą lub mąką.
Na wierzchu delikatnie poukładać obrane i pokrojone w cząstki owoce. Najsmaczniejsze ciasto wychodzi chyba z rabarbarem albo wiśniami, ale mogą to też być jabłka, cząstki brzoskwiń lub owoce mieszane. Układamy je w niewielkich odstępach od siebie, tak aby ciasto miało szansę wyrosnąć.
Pieczemy je na złoty kolor w temperaturze ok. 180-200°C.
Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz